Vedimme eilen Samin kanssa Intranet & digitaalinen työympäristö SUMMIT 2015 -seminaarissa käytännönläheisen klinikkasession otsikolla ’Näin ostat intranetin’.

Intranet-projektin onnistumisen tekijät

Kokemuksemme mukaan intranet-projektissa onnistutaan, mikäli tilaajaorganisaation oman osaamisen ja työpanoksen lisäksi intranet-hankkeessa onnistutaan löytämään:

  1. Selkeät tavoitteet ja intranetin konsepti,
  2. Tavoitteita vastaava teknologia, sekä
  3. Osaavat ja uudistukseen panostavat yhteistyökumppanit.

Ideasta toteutukseen

Näiden onnistumisen avainten löytämisessä edesauttaa panostaminen intranetin suunnitteluun ja hankintaan.

Mallimme mukaisesti intranetin hankintaprosessi voidaan jakaa karkeasti viiteen vaiheeseen:

Intranetin hankintaprosessi yksinkertaistettuna

  1. Kirkasta idea ja konsepti
  2. Valitse sopiva teknologia
  3. Tarkenna vaatimukset
  4. Pyydä tarjoukset
  5. Valitse toteuttaja

Vaiheet ja meidän vinkkimme on koottu klinikan kalvosarjaan:

Vinkkejä intranetin ostamiseen

Keskustelimme klinikassamme vaiheista 1-3 ja keräsimme vinkkejä muillekin jaettaviksi. Kiitos jakamisesta!

Vinkkejä intranetin idean kirkastamiseen ja konseptointiin:

Vinkit intranetin konseptointiin

Vinkkejä intranetin teknologiavalintaan:

Vinkkejä intranetin teknologivalintaan

Vinkkejä intranetin vaatimusmäärittelyyn:

Vinkkejä intranetin vaatimusmäärittelyyn

Lisää kirjoituksia intranetin hankinnasta


Tilaa blogin Parhaat palat -kooste, uutiskirje, joka ilmestyy noin neljä kertaa vuodessa.