Vedimme eilen Samin kanssa Intranet & digitaalinen työympäristö SUMMIT 2015 -seminaarissa käytännönläheisen klinikkasession otsikolla ’Näin ostat intranetin’.
Intranet-projektin onnistumisen tekijät
Kokemuksemme mukaan intranet-projektissa onnistutaan, mikäli tilaajaorganisaation oman osaamisen ja työpanoksen lisäksi intranet-hankkeessa onnistutaan löytämään:
- Selkeät tavoitteet ja intranetin konsepti,
- Tavoitteita vastaava teknologia, sekä
- Osaavat ja uudistukseen panostavat yhteistyökumppanit.
Ideasta toteutukseen
Näiden onnistumisen avainten löytämisessä edesauttaa panostaminen intranetin suunnitteluun ja hankintaan.
Mallimme mukaisesti intranetin hankintaprosessi voidaan jakaa karkeasti viiteen vaiheeseen:
- Kirkasta idea ja konsepti
- Valitse sopiva teknologia
- Tarkenna vaatimukset
- Pyydä tarjoukset
- Valitse toteuttaja
Vaiheet ja meidän vinkkimme on koottu klinikan kalvosarjaan:
Vinkkejä intranetin ostamiseen
Keskustelimme klinikassamme vaiheista 1-3 ja keräsimme vinkkejä muillekin jaettaviksi. Kiitos jakamisesta!
Vinkkejä intranetin idean kirkastamiseen ja konseptointiin:
Vinkkejä intranetin teknologiavalintaan:
Vinkkejä intranetin vaatimusmäärittelyyn:
Lisää kirjoituksia intranetin hankinnasta
- Esimerkki Intranetin vaatimusmäärittelystä
- Näin käynnistät intranet-uudistuksen
- Inranetin vaatimusmäärittely – 10 vinkkiä hyvään lopputulokseen
- Intranetin konseptointi – 10 vinkkiä menestykseen
- Hyvä tarjouspyyntö intranetprojektille
Tilaa blogin Parhaat palat -kooste, uutiskirje, joka ilmestyy noin neljä kertaa vuodessa.
Kommentoi