Blogissa on nyt pysyvänä tietosivuna ”Esimerkkejä intranet-hankintailmoituksista” -sivu. Tälle sivulle tulen poimimaan mielenkiintoisimpia ja esimerkillisimpiä hankintailmoituksia HILMAsta. Tarjouspyyntöjä koostavan sivun tarkoituksena on tarjota erityisesti julkishallinnossa intranetteja ostaville henkilöille esimerkkidokumentteja vastaavista hankinnoista.
Nyt sivulla on toistaiseksi vasta kahden hankinnan dokumentit, mutta nämä ovat kyllä kumpikin varsin kiinnostavia intranet-hankintoja. Sekä Kela että Oulun kaupunki ovat hankkimassa intranettia ja ryhmätyötiloja kilpailullisen neuvottelumenettelyn kautta. Kummassakin dokumenttipaketissa on mukana myös hankevalmistelun aikana tehtyjä konseptidokumentteja ja alustavia käyttöliittymäkuvia suunnitellusta kokonaisuudesta. Etenkin SharePoint-filosofian mukaista sähköistä työpöytää harkitseville nämä dokumentit voivat olla kiinnostavia tutustuttavia.
- Oulun kaupungin intranetin ja sähköisten työtilojen määrittely ja toteutus. Teknologiana SharePoint 2013. Liitemateriaaleissa myös alustava konsepti (digitoimiston tekemä visiodokumentti) ja alustavat käyttöliittymämallit. Hankintamenettelynä kilpailullinen neuvottelumenettely. Lataa hankintailmoituksen materiaalit: ilmoitus HILMAssa (pdf, print screen, HILMA_ Asiantuntijapalvelun hankinta koskien Oulun kaupungin intranetin ja sähköisten työtilojen määrittelyä ja toteutusta SharePoint 2013 -teknologialla (Oulun kaupunki)), tarjouspyyntö (pdf, TARJOUSPYYNTÖ_Oulun+kaupunki_intranet_työtilat), liite 1 (pdf, LIITE+1_OUKA_Intranet_konsepti_1.0[1]), liite 2 (pdf, LIITE+2_OUKA_käyttäjätarinat_1.1), liite 3 (pdf, LIITE+3_OUKA_rautalankamallit_kayttoliittymaa), liite 4 (pdf, LIITE+4_Oulun+kaupunki_tekninen+toimintaympäristö_2012), liite 5 (pdf, LIITE+5+Tarjoajan+soveltuvuutta+koskevat+vähimmäisvaatimukset_täytettävä+lomake), liite 6 (pdf, LIITE+6+Tarjoajan+referenssit_vähimmäisvaatimukset_täytettävä+lomake), liite 7 (pdf, LIITE+7_Tarjoajan+asiantuntijahenkilöt_täytettävä+lomake), liite 8 (pdf, LIITE+8+Referenssi-+ja+vertailukriteerit_täytettävä+lomake). Lisätty helmikuussa 2013.
- Kelan sähköinen työpöytä -hankinta. Teknologiana SharePoint ja laajuudessa mukana työtilat, hakukone, dokumenttienhallinta ja omat sivut. Liitemateriaaleissa mukana myös alustava konseptidokumentti ja hyvin rajattu, yksityiskohtainen hankinnan kuvaus. Hankintamenettelynä kilpailullinen neuvottelumenettely. Lataa hankintailmoituksen materiaalit: ilmoitus HILMAssa (pdf, print screen, HILMA_ Sähköisen työpöydän hankinta (Kansaneläkelaitos)), hankekuvaus (pdf, Hankekuvaus+allekirjoitettu), liite 1 (osallistumishakemuslomake, docx, Liite+1+Osallistumishakemuslomake) liite 1.1 (referenssit, docx, Liite+1.1+Referenssit), liite 1.2 (käytettävät alihankkijat, docx, Liite+1.2+Käytettävät+alihankkijat), liite 1.3 (tekniset vähimmäisvaatimukset, xlsx, Liite+1.3+Tekniset+vähimmäisvaatimukset), liite 1.4 (ehdokkaan kyvykkyys, xlsx, Liite+1.4+Ehdokkaan+kyvykkyys_), liite 2.1 (Kelan intranetin konsepti, pdf, Liite+2.1+Kelan+intranetin+konsepti), liite 2.1.1 (käyttöliittymän havainnekuvat, pdf, Liite+2.1.1+Käyttöliittymän+havainnekuvat), liite 2.2 (Kelan SharePoint työtilojen alustavia tarpeita, pdf, Liite+2.2+Kelan+SharePoint+työtilojen+alustavia+tarpeita). Lisätty helmikuussa 2013.
Jatkossa kaikki lisäykset tulevat suoraan ”Esimerkkejä intranet-hankintailmoituksista” -sivulle.
Tilaa blogin Parhaat palat -kooste, uutiskirje, joka ilmestyy noin neljä kertaa vuodessa.
Kommentoi